Administrateur - Werken bij Optiflor
Fulltime (minimaal 24 uur)

Administrateur

‘Wordt jij de spil in ons financiële team?’

Orchidee

Het is groot, complex én gevarieerd: de financiële administratie van Opti-flor. Als bedrijf met een sterk merk in orchideeën is het een afdeling die vergaand geprofessionaliseerd is. We hebben een team dat goed op elkaar is ingespeeld en maken gebruik van alle mogelijke systemen die het werk efficiënter maken. We leunen vooral op de kwaliteiten van de vijf medewerkers die de administratie kloppend, actueel en informatief maken. Jij krijgt in dat team straks een spilfunctie: als administrateur die vanuit een senior-rol de overview houdt op ons financiële reilen en zeilen.

Binnen Opti-flor bewaak je de financiële administratie, die van de crediteuren en debiteuren en kas- en bankboek. Je bent er om de aangiften vennootschapsbelasting en omzetbelasting op tijd voor te bereiden, je maakt een aanzet voor de jaarstukken, je zet betalingen klaar en je gaat zorgvuldig om met memoriaalboekingen. Eén voor één onderdelen die je ongetwijfeld bekend voorkomen van je huidige functie. Maar bij Opti-flor praten we wel over een internationaal georiënteerde onderneming, één die meerdere bv’s kent. Dat maakt een functie als deze al een heel stuk minder voorspelbaar.

Met jouw kennis en ervaring ben je ook een vraagbaak voor je collega-administrateurs. En neem gerust de ruimte om optimalisaties voor te stellen, als je denkt dat het beter of efficiënter kan. Dat is ook het plezierige van een bedrijf als Opti-flor: die grote verantwoordelijkheid. Plus het gevoel dat je voor een bedrijf werkt dat - duurzaam - met de mooiste natuurproducten werkt. Je kijkt er zelfs op uit vanuit je afdeling, om letterlijk kleur te geven aan elke werkdag.

In jouw functie gaat het vooral om:

  • beheren van de financiële, crediteuren- en debiteurenadministratie en kas- en bankboek en uitvoeren van subadministraties
  • verzorgen van aangiften inkomsten- en vennootschapsbelasting
  • voorbereiden van jaarstukken en betalingen
  • up-to-date houden van het financieel archief
  • signaleren en rapporteren van mogelijke verbeteringen op je werkterrein
  • boekingen controleren op juistheid in overleg met collega’s van alle bedrijven

De ideale administrateur:

  • heeft na een hbo-opleiding minimaal drie jaar ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol
  • is toe aan een volgende stap en wil zich blijven ontwikkelen in het vak
  • kent probleemloos alle routes binnen Exact. Visionplanner en Excel
  • kan zich goed uitdrukken in de Nederlandse taal, spreken en schrijven
  • herkent zichzelf in de omschrijving ‘teamplayer die zelfstandig kan werken, stevige persoonlijkheid’
  • gaat makkelijk met mensen om en kan collega’s bij vragen bij de hand nemen

Jouw ideale baan:

  • is er één bij een informeel familiebedrijf dat in de top van Europa meedraait
  • geeft je de ruimte om veel op eigen initiatief te doen
  • biedt je ook de kans om veel te leren en verder te komen
  • wordt prima betaald en goed gewaardeerd
  • vind je bij een bedrijf waar hard gewerkt wordt maar waar ook regelmatig een feest of een dagje teambuilding op het programma staat

Solliciteren? Graag!

Maak gebruik van onderstaand sollicitatieformulier of leg in een email uit waarom jij die ideale administrateur bent en voeg je CV bij. Wil je persoonlijk toegelicht krijgen wat deze functie en onze organisatie zo uitdagend maken? Neem dan contact op met onze financieel directeur Rob Passchier (via 06 – 10 53 04 87).

Doe geen moeite met acquisitie. Dit lossen we intern prima zelf op.